Stawanie się nauczycielem akademickim. W kierunku wspierania uczenia się przez refleksyjną praktykę - Anna Wach
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Rok wydania: 2019
Oprawa: miękka
Liczba stron: 334
Format: 170 x 240 mm
ISBN: 978-83-65275-80-6
Rozprawa habilitacyjna
Ta wieloaspektowa rekonstrukcja zmiany w sposobie myślenia (i działania!) młodych nauczycieli w toku realizacji konstruktywistycznego programu wspierania refleksji w stawaniu się wykładowcą akademickim stanowi, ze względu na podstawę teoretyczno-metodologiczną, wartościowy poznawczo wkład do mikro-teorii konstruowanych na pograniczu pedeutologii i dydaktyki szkoły wyższej, a zważywszy na osadzenie w kilkuletnich doświadczeniach Autorki i jej zespołu ma też duże znaczenie dla praktyki. Przyjęta prezentacja tego „naturalnego eksperymentowania” w obszarze dydaktyki akademickiej ukazała szansę zmiany myślenia o roli wiedzy w kształceniu akademickim. Czytelnik zostaje tu przekonany o możliwości porzucenia modelu wdrożeniowego, traktującego wiedzę w sposób statyczny, a uczenie się w kategoriach nabywania jej ustrukturyzowanych elementów, na rzecz koncepcji akcentującej procesualność, tytułowe „stawanie się”, re/konstruowanie także z udziałem osób uczących się. I ten właśnie walor pracy uważam za niezwykle ważny.
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. CDV
Opinie o produkcie (0)
