Kaligrafia artystyczna. Ćwiczenia w piśmie ozdobnym i w stylu retro

Publikacja została przygotowana z myślą o tych, którzy poszukują materiałów do ćwiczenia się w sztuce kaligrafii artystycznej. Dzięki zawartym w niej przykładom użycia pisma w stylu retro czytelnik ma szansę nie tylko przyjrzeć się kształtowi ozdobnych liter, ale także samodzielnie poćwiczyć ich wykonanie. Ułatwia to układ książki - prezentacji każdej litery alfabetu (małej i wielkiej) towarzyszy liniatura, w której można doskonalić umiejętność prowadzenia ręki, a przykłady znanych formuł i imion napisanych w stylistyce retro umożliwią stworzenie własnych, niepowtarzalnych zaproszeń, życzeń świątecznych i innych kartek okolicznościowych.
Dostępność: duża ilość
ANOREKSJA I BULIMIA - Śmiertelne sposoby na życie - Beata Szurowska

Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat zaburzeń odżywiania się – anoreksji i bulimii. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta nie tylko na literaturze, ale także na rzetelnych badaniach Autorki, która mieszkała w domach osób chorych. Dzięki temu mogła poznać codzienne życie tych rodzin, ich obawy, myśli, zwyczaje, by w tej książce ukazać anoreksję i bulimię z perspektywy osób, których te choroby dotyczą. Jest więc w niej tragizm, rozpacz, załamanie i bezradność, ale także perspektywa powrotu do zdrowia oraz normalnego życia i jedzenia.
Dostępność: brak informacji
Kim jest Ryś? Opowieść o chłopcu z zespołem Aspergera - Izabela Banaszczyk, Joanna Chromik-Kovacs

Kim jest Ryś? to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne strony i pozytywne cechy. Opowiadanie skonstruowane jest w zatem w ten sposób, by pokazać kolegom z klasy charakterystyczne cechy dziecka z zespołem Aspergera ? właśnie te, które mogą się wydawać dziwne czy denerwować innych. Książkę tę można wykorzystać zarówno do pracy z klasą czy z grupą, na przykład socjoterapeutyczną, jak i w trakcie indywidualnych rozmów psychologa, pedagoga, nauczyciela z dzieckiem. Natomiast wspólna lektura opowiadania z rodzicem oraz rozmowa na temat cech i zachowań głównego bohatera pomoże nawiązać nić porozumienia i zrozumieć specyfikę funkcjonowania osoby z zespołem Aspergera.
Dostępność: duża ilość
UCZĘ SIĘ POPRZEZ RUCH - Program terapii dla dzieci autystycznych z niepełnosprawnością sprzężoną - Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska

"Uczę się poprzez ruch" to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
Dostępność: brak informacji
Jak reagować na agresję uczniów? Skuteczne techniki radzenia sobie z problemem - Monika Zielińska

Książka wnosi wiedzę i wskazania praktyczne do zajmowania się dziećmi z zaburzeniami zachowania, a ponadto wskazuje, że opisane procedury postępowania terapeutycznego są w zasadzie skuteczne niezależnie od rodzaju zaburzenia […]dostarcza nauczycielom, pedagogom specjalnym i rodzicom wiedzy teoretycznej oraz konkretnego narzędzia do skutecznego przeciwdziałania trudnym zachowaniom dzieci w domu i w szkole.
Dostępność: brak informacji



