Czy moje dziecko ma autyzm? Jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu - Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum

Autorzy najpierw przedstawiają ogólne informacje o historii autyzmu, a potem omawiają poszczególne etapy rozwoju motorycznego niemowlęcia. Osobny rozdział poświęcony jest każdej z najważniejszych umiejętności motorycznych: przewracaniu się z pleców na brzuch, siadaniu, raczkowaniu i chodzeniu. Prawidłowy rozwój jest zestawiony z rozwojem nieprawidłowym, więc czytelnik bez trudu może rozpoznać atypowe wzorce ruchowe.
Dostępność: brak informacji
DDD Dorosłe Dziewczynki z rodzin Dysfunkcyjnych - Eugenia Herzyk

Każda z nas czuje się czasem jak dziewczynka. Niekoniecznie oznacza to słabość, bezradność i płacz, może objawiać się niepohamowaną złością, tupaniem nogami i chęcią postawienia na swoim. Ta dziewczynka w nas, całkiem malutka lub nastoletnia, to efekt trudności, na jakie napotykałyśmy w dzieciństwie, deficytów, jakich doświadczyłyśmy na różnych etapach rozwojowych. Nie ma idealnego dzieciństwa, bo nie ma idealnych rodziców. Książka pomaga te deficyty odkryć, zobaczyć, jaki mają wpływ na nasze poczucie bezpieczeństwa, kobiecości i własnej wartości, a także na nasze zachowania w każdym z tych obszarów.
Dostępność: brak towaru
Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym - Daria Jodzis

Publikacja przeznaczona jest dla logopedów i terapeutów integracji sensorycznej, ale może okazać się ciekawą lekturą także dla psychologów, pedagogów, lekarzy pediatrów i rodziców dzieci z zaburzeniami mowy i języka oraz zaburzeniami SI.
Dostępność: brak informacji
Dyskalkulia - Karin Landerl, Liane Kaufmann

Niniejsza książka jest w całości poświęcona zagadnieniu dyskalkulii, czyli specyficznego zaburzenia rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy opisują przyczyny i objawy dyskalkulii, prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji. Rozprawiają się także z mitem dzieci z dyskalkulią jako uczniów leniwych i niechętnie uczących się matematyki.
Dostępność: brak informacji
Dyslekcja a nauczanie języków obcych Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją - Katarzyna Maria Bogdanowicz

Jest to poradnik dla rodziców i nauczycieli (przede wszystkim języków obcych) na temat nauczania dodatkowego języka dzieci z dysleksją.
Publikacja składa się z dwóch części - teoretycznej i praktycznej. W części teoretycznej omówione jest zjawisko dysleksji i problemy, które w związku z nim pojawiają się podczas nauki języka obcego.
Dostępność: brak informacji
Gry i zabawy we wczesnej interwencji Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego - Barbara Sher

Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Dostępność: na wyczerpaniu



