Zespół Aspergera Zrozumieć, aby pomóc - Agnieszka Kozdroń

Dostępność: brak towaru
Cena: 52,00 zł 52.00
Cena w innych sklepach: 55,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Difin
Kod produktu: 115F-307EF

Opis

Autorzy: Agnieszka Kozdroń
Wydawnictwo: Difin S.A.
ISBN: 9788379305360
Stron: 261

Data wydania: 2015
Liczba stron: 265/B5

 

Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.

Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.


Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera – opis i charakterystyka osób z tym syndromem

1. Wiadomości podstawowe    
1.1. Czym jest zespół Aspergera?
1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 
1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu 
1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
2. Zaburzenia integracji sensorycznej 
2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego
2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu

ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów

1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum autyzmu
1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej – definicje
1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera
1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem
Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych 
1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie kadry dydaktycznej
1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej
2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 
2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 
2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 
2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka 

ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców

1. Informacje praktyczne
1.1. Uporządkowanie spraw formalnych 
1.2. Diagnoza
1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności    
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Relacja dziecko – terapeuta
2.2. Współpraca z rodzicami    
2.3. Organizacja pracy podczas terapii    
2.4. Osobowość terapeuty    
2.5. Przebieg terapii    
2.6. Przemoc w terapii    
2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi    
2.7. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym    
3.1. Pokochać dziecko z diagnozą     
3.2. Akceptacja     
3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 
3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 
3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn 
3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych 

Zakończenie

Bibliografia

Netografia

Akty prawne

Agnieszka Kozdroń
pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, właścicielka AKSON Centrum Wspierania Rodziny. Organizuje i prowadzi szkolenia i e-szkolenia dla kadry pedagogicznej oraz warsztaty i e-warsztaty dla rodzin. Do 2008 roku członek Zarządu Stowarzyszenia Rodziców po Poronieniu. Prywatnie matka chłopca z zespołem Aspergera, który przez świadomie wdrażaną zabawę w codziennej aktywności, pokonał w znacznej mierze deficyty wynikające z syndromu. Sukcesy na polu prywatnym w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera potwierdzają ogromną rolę, jaką pełni zabawa we wszechstronnym rozwoju dziecka i pokonywaniu deficytów rozwojowych w obszarach kształtowania kompetencji społecznych, komunikacyjnych i innych. Autorka e-poradników dotyczących lepszej jakości życia w wymiarze rodzinnym i jednostkowym.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl