Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Poradnik dla nauczyciela - Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska

Dostępność: brak informacji
Cena: 44,50 zł 44.50
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: Difin
Kod produktu: B5CD-8172F

Opis

Autorzy: Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska
Wydawnictwo: Difin S.A.
ISBN: 9788379303236
Stron: 227
Oprawa: miękka


Książka zawiera cenne wskazówki dla nauczycieli pomocne w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zawarte zostały opisy deficytów rozwojowych z zakresu percepcji wzrokowej, słuchowej oraz motoryki małej i dużej. Znajdują się w niej propozycje metod pracy nauczycieli z uczniami z dysleksją rozwojową, trudnościami w czytaniu i pisaniu, dyskalkulią, zaburzeniami mowy, a także z dziećmi słabowidzącymi i słabosłyszącymi. 

W szerokim zakresie omówiono zagadnienia dotyczące podziału zdolności oraz cech charakteryzujących uczniów uzdolnionych. Opracowano przykładowe programy edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej oraz programy wychowania fizycznego dla zdolnych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. 

W treści książki znajduje się także charakterystyka dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym z uwzględnieniem Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. 

Patron medialny: 

 

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Podmiotowość jako główna kategoria w rozważaniach o dziecku jako osobie 

1.1. Podmiotowość - rozważania definicyjne 
1.2. Podmiotowość w edukacji wczesnoszkolnej 

Rozdział 2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną 

2.1. Dziecko niepełnosprawne w rodzinie 
2.2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 
2.3. Planowanie i konstruowanie indywidualnych programów edukacji dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 
2.4. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) 
2.5. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 
2.6. Ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 
2.7. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym 

Rozdział 3. Uczniowie z nadpobudliwością psychoruchową 

3.1. Uczniowie z zaburzeniami emocjonalnymi (nadpobudliwością psychoruchową) 
3.2. Autyzm dziecięcy 

Rozdział 4. Uczniowie szczególnie uzdolnieni 

4.1. Zdolności intelektualne dziecka w wieku wczesnoszkolnym 
4.2. Zdolności lingwistyczne 
4.3. Zdolności wysepkowe 
4.4. Charakterystyka dziecka zdolnego w wieku wczesnoszkolnym 
4.5. Uczniowie uzdolnieni językowo i aktorsko 
4.6. Uczniowie uzdolnieni matematycznie 
4.7. Uczniowie uzdolnieni przyrodniczo 
4.8. Uczniowie uzdolnieni plastycznie 
4.9. Uczniowie uzdolnieni technicznie 
4.10. Uczniowie uzdolnieni muzycznie 
4.11. Uczniowie uzdolnieni sportowo 

Rozdział 5. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 

5.1. Uczniowie z dysleksją rozwojową 
5.2. Uczniowie z trudnościami w czytaniu i pisaniu 
5.3. Uczniowie z dyskalkulią - trudnościami w uczeniu się matematyki 
5.4. Uczniowie słabowidzący 
5.5. Uczniowie słabosłyszący 
5.6. Uczniowie z zaburzeniami mowy 

Rozdział 6. Uczniowie z problemami zdrowotnymi 

6.1. Uczniowie przewlekle chorzy 
6.2. Uczniowie z zaburzeniami układu nerwowego 
6.3. Uczniowie z zaburzeniami przemiany materii 
A. Cukrzyca 
6.4. Uczniowie z zaburzeniami układu oddechowego 
A. Astma oskrzelowa (dychawica) 
B. Mukowiscydoza 
C. Alergia (nadwrażliwość, uczulenie) 
D. Rozstrzeń - niedrożność oskrzeli 
E. Uczniowie z wadą serca 
6.5. Uczniowie z zaburzeniami układu krążenia 
A. Hemofilia (krwawiączka) 
6.6. Uczniowie z zaburzeniami narządu ruchu 
A. Skolioza, kifoza, płaskostopie 
B. Mózgowe porażenie ruchowe 
C. Młodzieńcze idiopatyczne zapalenie stawów 

Rozdział 7. Kształcenie dzieci w zakładach leczniczych - z praktyki szkolnej
 
7.1. Uczeń i nauczyciel w szkole przyszpitalnej 
Aneks

Aneks do rozdziału 2. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 

Załącznik 2.1. Przykład wzoru opinii pedagogicznej (nauczycielskiej) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 
Załącznik 2.2. Przykład wzoru opinii i orzeczenia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 
Załącznik 2.3. Przykład wzoru opinii pedagogicznej (nauczycielskiej) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 
Załącznik 2.4. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 
Załącznik 2.5. Przykład wzoru świadectwa uczennicy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 
Załącznik 2.6. Przykład wzoru arkusza ocen ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym 

Aneks do rozdziału 3. Fragmenty opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów z nadpobudliwością psychoruchową 

Załącznik 3.1. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z nadpobudliwością
psychoruchową 
Załącznik 3.2. Przykład wzoru orzeczenia ucznia z autyzmem dziecięcym 

Aneks do rozdziału 4. Przykłady ocen opisowych uczniów zdolnych klas edukacji wczesnoszkolnej 

Załącznik 4.1. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy pierwszej za I semestr 
Załącznik 4.2. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy pierwszej za I semestr 
Załącznik 4.3. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy drugiej za I semestr 
Załącznik 4.4. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy drugiej za I semestr 
Załącznik 4.5. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy trzeciej za I semestr 
Załącznik 4.6. Ocena opisowa ucznia zdolnego klasy trzeciej 
Załącznik 4.7. Wzór karty opisowej ucznia klasy trzeciej 

Aneks do rozdziału 5. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych ze specyficznymi trudnościami w nauce 

Załącznik 5.1. Przykład wzoru opinii ucznia z ryzykiem dysleksji 
Załącznik 5.2. Przykład wzoru opinii ucznia z dysleksją rozwojową 
Załącznik 5.3. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu 
Załącznik 5.4. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z dyskalkulią 
Załącznik 5.5. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z astygmatyzmem,
niedowidzeniem obu oczu
Załącznik 5.6. Przykład opinii pedagogicznej ucznia z niedosłuchem 

Aneks do rozdziału 6. Przykłady opinii psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeń uczniów przewlekle chorych 

Załącznik 6.1. Przykład orzeczenia ucznia z padaczką (epilepsją) 
Załącznik 6.2. Przykład orzeczenia ucznia z porażeniem mózgowym 

Bibliografia 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl