Producent
- 2 Kolory (1)
- 3S Media (2)
- Agencja Specjalistyczna Prasa i Książka (1)
- Aletheia (1)
- Andegavenum (2)
- ANTYK Marcin Dybowski (1)
- Arcana (1)
- Avalon (1)
- Bellona (1)
- Biały Kruk (8)
- Capital (2)
- CapitalBook (3)
- CEIR (1)
- Centrum Myśli Jana Pawła II (1)
- Czarne (1)
- Demart (1)
- DeReggio (2)
- Dębogóra (2)
- Difin (1)
- Dobra Literatura (1)
- Dom Wydawniczy PWN (1)
- Fabryka Słów (1)
- Fronda (4)
- Fundacja Wyszehradzka (1)
- GARDA (1)
- Harmonia (1)
- Instytut Globalizacji (1)
- LTW (1)
- Media Rodzina (1)
- Miles (1)
- Narodowe Centrum Kultury (1)
- Neriton (3)
- Nortom (1)
- Oskar (1)
- Ośrodek Mysli Politycznej (5)
- Patria Media (1)
- PAX (3)
- Prohibita (8)
- Rebis Dom Wydawniczy Sp.z o.o. (1)
- SBM (1)
- Studio Emka (1)
- Teologia Polityczna (1)
- Trio (1)
- UMCS, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (2)
- Universitas Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych (1)
- vis-a-vis Etiuda (1)
- von Borowiecky (6)
- WAM (2)
- Wektory (15)
- Werset (3)
- Wydawnictwo AA (2)
- Wydawnictwo Adam Marszałek (3)
- Wydawnictwo KONTEKST (1)
- Wydawnictwo Literackie (2)
- Wydawnictwo M (1)
- Wydawnictwo Nauka i Innowacje sp. z o. o. (1)
- Wydawnictwo Naukowe PWN (1)
- Wydawnictwo Nowej Konfederacji (1)
- Wydawnictwo św. Tomasza z Akwinu (1)
- Wydawnictwo Św. Wojciech (1)
- Wydawnitwo Poznańskie (1)
- Znak (1)
- Zona Zero (3)
- Zysk i S-ka (5)
Humanistyka i Obecność - Anna Grzegorczyk
Książka stanowi próbę zdiagnozowania współczesnego kryzysu humanistyki, a zarazem odpowiedź na niego poprzez postulat uprawiania humanistyki perennis – humanistyki bazującej na stylu monastycznym, powracającej do horyzontu mądrościowego, niestroniącej od ugruntowanej, mocnej aksjologii, wreszcie uznającej istnienie wartości transcendentalnych, opartych na Platońskiej triadzie Prawda – Piękno – Dobro, do której dołączona zostaje również chrześcijańska Miłość. Odwołując się do szeregu myślicieli (A.J. Greimas, P. Ricoeur, U. Eco, L. Kołakowski, S. Grygiel, E. Stein), mistyków (św. Jan od Krzyża, św. Hildegarda z Bingen, św. Teresa z Avila), artystów (J. Berdyszak, A. Rząsa) i badaczy (A. Wierzbicka, M. Heller), Anna Grzegorczyk szkicuje zręby humanistyki przyszłości – takiej, która będzie w stanie przezwyciężyć aktualny impas i jednocześnie dostarczyć współczesnej kulturze oraz „tragicznemu homo postmodernus” silnych aksjologicznych fundamentów. Przywrócić mu wiarę w sens.
Dostępność: brak towaru
39,50 zł