Producent
- Bernardinum (1)
- Difin (15)
- Dobra Literatura (3)
- Dom Wydawniczy PWN (1)
- eSPe (4)
- GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (5)
- Harmonia (14)
- Impuls (2)
- Jedność (2)
- K.E. Liber (3)
- Media Rodzina (2)
- Media Rodzina (1)
- Polwen (1)
- Rebis Dom Wydawniczy Sp.z o.o. (1)
- Scholar (1)
- UMCS, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (1)
- WAM (12)
- WIR (2)
- Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. (1)
- Wydawnictwo Diecezjalne i Drukarnia w Sandomierzu (1)
- Wydawnictwo KONTEKST (1)
- Wydawnictwo KUL (1)
- Wydawnictwo M (1)
- Wydawnictwo Św. Wojciech (1)
- Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (1)
- Znak (1)
- Zysk i S-ka (3)
Fałszywe drogi wychowania - Stefan Ignacy Możdżeń
Żyjemy w czasach totalnego odrzucenia dotychczasowego dorobku pedagogicznego minionych pokoleń, co zbiega się w antypedagogice z postulowanym kodeksem praw dziecka: prawem do samostanowienia, prawem do swobodnego wyboru środowiska życia, z możliwością opuszczenia rodziców, prawem do życia bez kar, do seksualnej wolności. Wolność od wszelkich ograniczeń ma reperkusje moralne. Taka wolność zniewala. Założenie, że człowiek jest z natury dobry, że wyznacznikiem jego postępowania są jego popędy, prowadzi do naturalizmu i hedonizmu etycznego. Nauczyciele nie dostrzegają destrukcyjnego systemu, który chce przeformować całkowicie polską mentalność. Wydaje się, że tego postmodernistycznego zła nie dostrzegają profesorowie pedagogiki, których obecnie w Polsce jest ponad czterystu. Zamiast bronić młodzież przed destrukcją, biorą udział w rozpowszechnianiu tych patologii na uczelniach. Ukazuje się ogromna liczba bezwartościowych publikacji pedagogicznych licznych autorów. Zachwala się nowe "naukowe" metody edukacyjne, za którymi stoi jakaś wizja człowieka, według której stara się wychowywać. W Europie rozwinął się dominujący pogląd, według którego religia, rodzina i naród "należą już do przeszłości".
Dostępność: brak towaru
29,90 zł
Wychowanie chrześcijańskie metodą harcerską - Anna Petkowicz
Część pierwsza - Idee wychowania harcerskiego - prezentuje główne założenia wychowawcze odnoszące się zarówno do okresu międzywojennego, jak i współczesności; są one analizowane z różnych punktów widzenia.
Część druga - Wychowanie do służby, wiary i uczestnictwa - ukazuje praktykę życia harcerskiego największych organizacji w Polsce i poza jej granicami.
W części trzeciej - Z inspiracji myśli harcerskiej - odnaleźć można opis działań inspirowanych ideologią lub metodą harcerską - działań: edukacyjnych, społecznych, kulturowych i religijnych. Ich wachlarz i różnorodność wskazuje na wielkość i skuteczność metody harcerskiej.
Część czwarta - Świadectwa - składa się z relacji bezpośrednich uczestników i świadków harcerskiego życia oraz wypowiedzi tych, którzy snują refleksje o życiu, pracy i harcerskiej postawie innych wybitnych świadków harcerskiej drogi i służby.
Dostępność: brak towaru
37,50 zł