Producent
- 3S Media (1)
- Andegavenum (1)
- Arkady (1)
- Bernardinum (1)
- BOSZ (3)
- Capital (1)
- Czarne (1)
- Esprit (1)
- Farta (1)
- G&P (1)
- Galeria Miejska Arsenał (1)
- Harmonia (1)
- Instytut Kultury Popularnej (1)
- KARAKTER (1)
- Księży Młyn (1)
- Libron (1)
- Magna Polonia (1)
- Media Rodzina (1)
- Neriton (1)
- Państwowy Instytut Wydawniczy (1)
- Petrus (1)
- Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu (2)
- Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk (1)
- Prohibita (2)
- Salwator (1)
- SBM (3)
- Tako (1)
- Teologia Polityczna (1)
- Universitas Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych (1)
- Volumen Oficyna Wydawnicza (2)
- WAM (2)
- Wektory (1)
- Wydawnictwo KONTEKST (4)
- Wydawnictwo Lekarskie PZWL (1)
- Wydawnictwo Miejskie Posnania (5)
- Wydawnictwo Nauka i Innowacje sp. z o. o. (1)
- Wydawnictwo Poznańskie (1)
- Wydawnictwo RM (2)
- Wydawnictwo Św. Wojciech (1)
- Wysoki Zamek (1)
- Znak (1)
- Zysk i S-ka (2)
Humanistyka i Obecność - Anna Grzegorczyk
Książka stanowi próbę zdiagnozowania współczesnego kryzysu humanistyki, a zarazem odpowiedź na niego poprzez postulat uprawiania humanistyki perennis – humanistyki bazującej na stylu monastycznym, powracającej do horyzontu mądrościowego, niestroniącej od ugruntowanej, mocnej aksjologii, wreszcie uznającej istnienie wartości transcendentalnych, opartych na Platońskiej triadzie Prawda – Piękno – Dobro, do której dołączona zostaje również chrześcijańska Miłość. Odwołując się do szeregu myślicieli (A.J. Greimas, P. Ricoeur, U. Eco, L. Kołakowski, S. Grygiel, E. Stein), mistyków (św. Jan od Krzyża, św. Hildegarda z Bingen, św. Teresa z Avila), artystów (J. Berdyszak, A. Rząsa) i badaczy (A. Wierzbicka, M. Heller), Anna Grzegorczyk szkicuje zręby humanistyki przyszłości – takiej, która będzie w stanie przezwyciężyć aktualny impas i jednocześnie dostarczyć współczesnej kulturze oraz „tragicznemu homo postmodernus” silnych aksjologicznych fundamentów. Przywrócić mu wiarę w sens.
Dostępność: brak towaru
39,50 zł