Producent
- 3S Media (1)
- Andegavenum (1)
- Arkady (1)
- Bernardinum (1)
- BOSZ (3)
- Capital (1)
- Czarne (1)
- Esprit (1)
- Farta (1)
- G&P (1)
- Galeria Miejska Arsenał (1)
- Harmonia (1)
- Instytut Kultury Popularnej (1)
- KARAKTER (1)
- Księży Młyn (1)
- Libron (1)
- Magna Polonia (1)
- Media Rodzina (1)
- Neriton (1)
- Państwowy Instytut Wydawniczy (1)
- Petrus (1)
- Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu (2)
- Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk (1)
- Prohibita (2)
- Salwator (1)
- SBM (3)
- Tako (1)
- Teologia Polityczna (1)
- Universitas Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych (1)
- Volumen Oficyna Wydawnicza (2)
- WAM (2)
- Wektory (1)
- Wydawnictwo KONTEKST (4)
- Wydawnictwo Lekarskie PZWL (1)
- Wydawnictwo Miejskie Posnania (5)
- Wydawnictwo Nauka i Innowacje sp. z o. o. (1)
- Wydawnictwo Poznańskie (1)
- Wydawnictwo RM (2)
- Wydawnictwo Św. Wojciech (1)
- Wysoki Zamek (1)
- Znak (1)
- Zysk i S-ka (2)
Gorzki wiatr. Sto haiku Bitter wind. One hundred haiku - Ernest Wit
Niniejsza książka zawiera wybór 100 moich haiku opublikowanych pierwotnie w najlepszych angielskojęzycznych czasopismach haiku na świecie w latach 2011-2015. Kilka zdobyło nagrody na międzynarodowych konkursach, grupa znalazła się w paru wydanych w Stanach Zjednoczonych i Europie antologiach.
Dostępność: brak informacji
Wysyłka w: 3 dni
Klasycy na ulicy - Joanna Ostrowska, Juliusz Tyszka
Gdy wystawiamy klasyczne dzieła literackie w teatrze dramatyczno-repertuarowym, najważniejszy jest nasz stosunek do tekstu – wiadomo, że tekst i jego interpretacja będą tu miały kluczowe znaczenie. Bo w takim teatrze najważniejsza jest in-scenizacja tekstu, która decyduje o tym, jakie metafizyczne, poznawcze, egzystencjalne oraz estetyczne doznania i wnioski wyciągnie ze spektaklu widz.
W teatrze ulicznym tekst schodzi na drugi plan, bo jego podanie napotyka na szereg oczywistych przeszkód. Widz jest tu dużo swobodniejszy, a jego kontakt z przedstawieniem jest zdany na cały szereg przypadków. Podobnie jest zresztą z działaniami zespołu sceny – ich wyliczonej na próbach precyzji grozi ogromna ilość niekontrolowanych, akcydentalnych zdarzeń, które mogą zakłócić przebieg spektaklu i zburzyć koncentrację widzów na przebiegu akcji.
Jak przystosować klasyczny tekst do ulicznego kontekstu? Jak okiełznać żywioł ulicy, aby przesłanie klasyka dotarło do wszystkich obecnych i przytomnych?
Próbami odpowiedzi na te istotne pytania są zawarte w niniejszym tomie teksty, jakie grono badaczek i badaczy z Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch i Francji zaprezentowało podczas konferencji Klasycy na ulicy, zorganizowanej przez Zakład Performatyki Instytutu Kulturoznawstwa UAM w Poznaniu wspólnie z Teatrem Biuro Podróży w dniach 5-6 października 2016 roku.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin