Producent
- Arcana (1)
- Capital (1)
- CEIR (1)
- DeReggio (1)
- Emka Studio (1)
- Esprit (1)
- Fundacja PAFERE (1)
- GARDA (2)
- Helion (1)
- Media Rodzina (1)
- Muza (1)
- Prohibita (2)
- QBS (1)
- Rebis Dom Wydawniczy Sp.z o.o. (3)
- Studio Emka (1)
- Świat Książki (1)
- UMCS, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (1)
- Wektory (12)
- Wydawnictwo AA (1)
- Wydawnictwo KONTEKST (1)
- Wydawnictwo Literackie (1)
- Wydawnictwo M (2)
- Wydawnictwo Nowej Konfederacji (1)
- Wydawnictwo św. Tomasza z Akwinu (1)
- Zona Zero (1)
- Zysk i S-ka (1)
Katechizm antykultury - Jerzy Szczepkowski
Autor jako pierwszy podejmuje próbę łącznego zinterpretowania rewolucji antykulturowej i projektu Wielkiego Resetu. Oba te zjawiska łączy wspólny zamysł budowy nowej cywilizacji, która w odróżnieniu od poprzednich, wyłonionych samoistnie skutkiem praw historii, byłaby pierwszą makroformacją od początku do końca zaprojektowaną.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 3 dni
Dzieciństwo w oblężeniu. Łatwy cel dla wielkiego biznesu - Joel Bakan
Nie wolno tej książki przeoczyć! Przywykliśmy wierzyć, że w zamożnych zachodnich społeczeństwach dzieci są chronione jak nigdy dotąd. Joel Bakan uświadamia nam, że bardziej już nie możemy się mylić. Z pasją, ale i miażdżącym obiektywizmem demaskuje to, co uważa za najbardziej przerażającą hipokryzję naszych czasów. Chce, abyśmy umieli dostrzec, że wbrew pozorom dzieci, ze względu na swoją wrażliwość emocjonalną, stały się obiektem działań marketingowych na niespotykaną wcześniej skalę. Książka ostrzega, że to działanie równie niszczycielskie jak katastrofa, która dotknęła środowisko naturalne, i choć dotyczy głównie realiów amerykańskich, także nas pozbawia złudzeń: wszystko to dzieje tu i teraz, rozwija się dosłownie na naszych oczach. |
Dostępność: brak towaru
25,50 zł
Intelektualiści a socjalizm - Friedrich August von Hayek
Sięgając po ten esej Czytelnik może poznać tajniki wdrażania pewnych koncepcji przez ludzi określonych przez Hayeka mianem "zawodowych sprzedawców idei". Typowy współczesny intelektualista czy też "autorytet moralny" nie musi posiadać specjalnej wiedzy o niczym szczególnym, również w temacie o którym dyskutuje, albo wypowiada się z pozycji ex cathedra, nie musi być nawet specjalnie inteligentny, aby pełnić swoją rolę jako pośrednika w szerzeniu idei. Do jego miana kwalifikuje go szeroka gama tematów, o których może w każdym momencie mówić albo pisać oraz pozycja albo zwyczaje, dzięki którym zaznajamia się z nowymi ideami wcześniej niż ci, do których sam się zwraca. Owi "zawodowi sprzedawcy idei" są jedną z głównych przyczyn dla których wielu ludzi, zdawałoby się na pierwszy rzut oka rozsądnych, słysząc opinie intelektualistów, wyłącza automatycznie własny rozum przyjmując poglądy i opinie zasłyszane, za własne. W świetle najnowszej historii okazuje się dość dziwne, że świadomość tego, iż władza decyzyjna spoczywa w rękach zawodowych sprzedawców używanych idei nie jest jeszcze powszechna. Rozwój polityczny świata Zachodu w ciągu ostatnich kilku stuleci dostarcza tutaj najlepszego przykładu. Socjalizm nigdy i nigdzie nie był na początku ruchem klasy robotników. W żadnym przypadku nie jest on pomocnym ani koniecznym dla interesów tej klasy, nie jest też oczywistym lekarstwem na oczywiste zło. Jest konstrukcją teoretyków, wywodzącą się z pewnych kierunków abstrakcyjnej myśli, przez długi czas znaną tylko intelektualistom, a nakłonienie klas pracujących do przyjęcia go za swój program wymagało ze strony tych intelektualistów długich wysiłków.
Dostępność: brak towaru
12,00 zł