Patologia cyfrowego dzieciństwa i młodości. Przyczyny, skutki, zapobieganie w rodzinach i w szkołach - Stanisław Kozak

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 55,00 zł 55.00
Cena w innych sklepach: 60,00 zł
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Difin
Kod produktu: 2E03-5642D

Opis

Autorzy: Stanisław Kozak
Wydawnictwo: Difin S.A.
ISBN: 9788379304639
Stron: 302
Oprawa: miękka


Problematyka książki dotyczy funkcjonowania rodziny w Polsce w XXI wieku pod wpływem technologii cyfrowej (np. Internet, komunikatory, smartfony). Oprócz bezspornych korzyści dotyczących komunikowania się w cyberprzestrzeni dzieci i młodzieży występują jednak, i to często, bardzo poważne zagrożenia dla ich aktualnego oraz przyszłego rozwoju psychicznego i społecznego (np. więzi koleżeńskie), a także rozwoju moralnego (zachowania nieetyczne). Internet jest bowiem również narzędziem bardzo niebezpiecznym, narzędziem np. przemocy psychicznej. Autor ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i w szkołach.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym 


1.1. Definicje i funkcje rodziny 
1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę  
1.3. Eurosieroctwo – patologiczne skutki dla członków rodziny – rodziców i dzieci 
1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie  w XXI wieku 
1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia)  dotyczące rodziny 

Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach 

2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży  
2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce  
2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu  
2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego  

Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 

3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie – od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie 
3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni – patologiczne formy komunikowania w opinii studentów
3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 
3.4. Fonoholizm – uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa  
3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja  nieletnich – niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych 
3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie – JA realne – JA wirtualne 

Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 

4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym 
4.2. „Samotność razem” dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni
4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków
4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się  dzieci i młodzieży

Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień?  

5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii  komunikowania się w cyberprzestrzeni? 
5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość  internetowa?  
5.3. „Cyfrowa głupota” – ekshibicjonizm psychiczny  i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci  i młodzieży 
5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych  – detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych  

Zakończenie i wnioski 

Spis rysunków i tabel

Bibliografia

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Producenci
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl